انواع پکیج گرمایشی

انتخاب پکیج به عنوان سیستم گرمایشی ساختمان بسیاری از مشکلات مربوط به گذشته و سیستم گرمایش مرکزی موتورخانه را حل کرده است. چرا که تنظیم دمای آن مطلقا تحت کنترل شماست و نیازی به تغییر دمای موتورخانه نیست. در این مقاله از مشهدسرویس به بررسی انواع پکیج گرمایشی می‌پردازیم، با ما همراه باشید و در صورت بروز هر مشکلی در عملکرد پکیج منزل با کارشناسان فنی مشهدسرویس در بخش تعمیر پکیج در مشهد تماس ( 05191011297 ) حاصل فرمایید. گذشته از انواع برندها و مدل های مختلف آنها، پکیج ها از نظر شکل ظاهری به سه دسته تقسیم می شوند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

پکیج دیواری

این نوع پکیج به علت اندازه کوچک و شکل ظاهری زیباتر عمدتا در آشپزخانه نصب می شوند و به همین دلیل طرفداران بیشتری نسبت به دیگر پکیج ها دارند. دستگاه پکیج دیواری به دلیل نداشتن منبع ذخیره ِ آب گرم، امکان گرم نمودن سیستم گرمایشی و تامین آب گرم مصرفی را ب طور همزمان ندارد و در طراحی سیستم آن، اولویت گرمایش با گرم نمودن آب گرم مصرفی می باشد. بعد از باز شدن شیر آب گرم مصرفی تمام راندمان پکیج صرف گرم نمودن آی گرم مصرفی می شود و اگر شیر آب گرم مصرفی به طور طولانی باز بماند، رادیاتورها با کاهش گرما مواجه می شوند و سردتر می شوند. لازم است در مصرف آب گرم به این نکته توجه نمود که نباید در زمستان ها به طور طولانی شیر آب گرم با بماند تا رادیاتورها سرد شوند. در صورت بروز هر گونه مشکل در عملکرد طبیعی پکیج دیوار با بخش تعمیر پکیج در مشهد سرویس تماس حاصل فرمایید.

پکیج زمینی

از دیگر انواع پکیج ها ، پکیج های زمینی می باشند و معمولا در ساختمان هایی با متراژ بالا نصب می شوند. این نوع پکیج ها در سایزهای مختلف و توان حرارتی مختلفی ساخته می شوند. پکیج های زمینی معمولا به علت اشغال فضای آشپزخانه، در آپارتماه ها استفاده نمی شوند. ضمنا توان بالای این دستگاه ها مناسب برای واحد های آپارتمانی و واحد های ویلایی کوچک مناسب نمی باشد. در این دستگاه ها به علت وجود یک مخزن ذخیره آب گرم، در صورت قطع شدن برق برای مدت زمان کوتاه، آب گرم مصرفی به مقدار کم وجود دارد. در سالیان قبل پکیج های زمینی با توان های کم هم ساخته می شدند که امروزه با وجود قوانین جدید و وجود پکیج های دیواری با ظرفیت بالاتر، کاربرد کمتری را دارند.

پکیج زمینی ایستاده

این پکیج ها گزینه مناسبی برای ساختمان های بزرگ، ویلایی، دوطبقه و دوبلکس می باشند. این نوع پکیج ترکیبی از پکیج دیواری و یک پکیج زمینی می باشد. از خصوصیات این دستگاه می توان به توان حرارتی بالا و با دو خروجی جداگانه برای دو سیستم گرمایش و قابلیت تفکیک دماهای مدار، اشاره کرد. به عنوان مثال این مدل دستگاه ها برای یک ساختمان بزرگ که در قسمتی از آن سیستم رادیاتوری و در قسمت های دیگر آن از سیستم گرمایش از کف استفاده می شود، کاربرد دارند. با توجه به اینکه دمای مورد نیاز در این دو مدار متفاوت است ، این پکیج می تواند در چنین مکانی نصب و هر دو مدار گرمایشی را تغذیه کند. انواع پکیج گرمایشی

درصورت نیاز به انجام تعمیرات تمام برندهای پکیج گرمایشی می توانید با شماره 05191011297 جهت ثبت درخواست تعمیرات تماس حاصل فرمایید تا در اولین فرصت یک تکنسین حرفه‌ای تعمیرات پکیج گرمایشی مختص برند دستگاه شما برای شما اعزام شود.