مشکلات رایج کولر گازی

فصل تابستان بسیاری از افراد از کولر گازی استفاده می کنند. عملکرد و کارایی درست کولر گازی در فصل تابستان بسیار حائز اهمیت است. برای اینکه افراد بتوانند بیشترین استفاده را از کولر گازی خود ببرند و برای اینکه مطمئن شوند کولر گازی شان خوب کار می کند و هنگام استفاده از آن دچار ایراد نمی شود باید هر چند وقت یک بار به صورت دوره ای یا حداقل هر سال یکبار با تعمیرکار کولر گازی تماس بگیرند تا اسپیلت شان را بررسی و سرویس کند و کولر به صورت ناگهانی خراب نشود.

در ادامه این مقاله مشکلات شایع کولر گازی را که درصد زیادی از افراد با آن روبرو هستند را به شما معرفی کردیم. اگر با هر یک از این مشکلات رو به رو شدید، لازم است بلافاصله با یک تعمیر کار متخصص کولر گازی تماس برقرار کنید و اگر خودتان قادر به تعمیر آن هستید پس دست به کار شوید. در ادامه شما را می خواهیم با مشکلات رایج کولر گازی آشنا کنیم.

کاهش سرمایش کولر گازی

یکی از مشکلات متداول کولر گازی باد گرم زدن کولر گازی است که به صورت خیلی ساده یک واکنش شیمیایی در سیستم کولر شما باعث می شود که هوای خنک تولید شود اگر سطح خنک کنندگی آن پایین است این به معنای آن است که یک مشکل برای این سیستم به وجود آمده است و در بیشتر موارد ضعف خنک‌کنندگی به دلیل نشتی گاز کولر گازی می باشد در اولین فرصت کنترل خود را بررسی و نسبت به برطرف کردن این عیب اقدامات لازم را صورت دهید.

فیلتر هوای کولر گازی آلوده شده است

فیلتر هوای کولر گازی یکی از قطعاتی است که در صورت سرویس و تمیز نکردن به موقع امکان دارد علاوه بر پایین آوردن عملکرد کولر گازی به دیگر قطعات آسیب وارد کند پس هر چند وقت یک بار برای تمیز کردن آن اقدام کنید.

شما می توانید برای تعمیر کولر گازی در مشهد با مرکز ما تماس گرفته تا در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام نماییم.

برد الکتریکی خراب شده است

یکی از مشکلات رایج کولر گازی خرابی برد فرمانی یا مدار الکتریکی دستگاه است که در صورت بروز مشکل برای این قسمت امکان به وجود آمدن هر مشکلی هست از جمله خاموش شدن کولر گازی و طبق برنامه بودن عملکرد دستگاه.

کولر گازی آبریزی دارد

سرریز شدن آب یا چکه کردن آب از پنل داخلی کولر گازی یکی دیگر از مشکلات شایع کولر گازی می باشد علت این اتفاق مسدود شدن راه آب خروجی است مشکل را میتوان با سرویس کولر گازی رفع کرد.

سیم کشی کابل ها دچار ایراد شده است

اگر کولر گازی شما به صورت خودکار روشن و خاموش می شود امکان دارد به علت بالا بودن آمپر مصرفی دستگاه باشد ممکن است سیم کشی دچار مشکل شده باشد و معیوب بودن سیم کشی دستگاه بسیار خطرناک است چون باعث آتش سوزی می شود.

لوله ها دستگاه برفک زده است

برفک زدن لوله های کولر گازی یا کندانسور نشانه کاهش میزان شارژ گاز دستگاه یا کثیف بودن فیلتر ها می باشد بعد از خاموش شدن و آب شدن یخ نشتی به دنبال خواهد داشت کولرگازی را ‏رسیت کنید اگر تمیز کردن فیلتر هوا کمک نکرد کولر تا حل مشکل روشن نکنید.

اسپیلت صدای غیر معمول دارد

مشکل دیگر رایج اسپیلیت یا کولر گازی ایجاد صدای غیر عادی از این دستگاه یا لرزش این دستگاه است این صدای ناهنجار ممکن است از یونیت داخلی و یا از یونیت خارجی یا کندانسور باشد بالانس نبودن فن نیز می تواند عاملی برای بروز این مشکل باشد که باید پایه‌های کمپرسور آچارکشی کرده و یا پنل و کندانسور را تغییر نمایید.

عمل نکردن ترموستات

این مورد امکان دارد به این خاطر باشد که کولر گازی نیاز به شارژ مجدد داشته باشد یا اینکه کندانسور و اپراتور و فیلتر کثیف باشد و نیاز به شستشو داشته باشد.

روشن شدن سیستم تهویه مرکزی

اگر کولر گازی روشن می شود ابتدا به سراغ تنظیم کردن ترموستات و کنترل بروید اگر این مشکل ادامه پیدا کرد برای تعمیر لوازم خانگی در مشهد با مرکز ما تماس بگیرید.

فن پنل داخلی کولر گازی کار نمیکند

مشکل شایع کولر گازی اول فیلتر هوا را بررسی کنید اگر مسدود شده شاید خودتان بتوانید تعمیرش کنید اگر یخ روی کویل سرد کننده و لوله های مبرد وجود دارد اجازه دهید یخ آب شود سپس دوباره ببینید که فن کار می کند اگر کار نکرد شاید رله فن یا خود موتور فن خراب است با تعمیرکار کولر گازی در مشهد سرویس تماس بگیرید. در صورت داشتن مشکلات رایج کولر گازی ارئه شده در بالا می توانید درخواست خود را ثبت کرده تا متخصصین ما به کمک شما بیایند.

امیدواریم که مقاله “مشکلات رایج کولر گازی” به شما جهت درک مشکلات کولر گازی کمک کرده باشد.