5 توصیه مهم برای کاهش مصرف برق کولر گازی

همانطور که می‌دانید نزدیک شدن به فصل های گرم سال و لزوم استفاده‌ی شبانه روزی از وسایل خنک کننده گاهی منجر به مصرف بیش از حد برق می‌شود. در میان وسایل خنک کننده، کولر گازی از نظر مصرف برق پیشتاز است و طبیعتا با مصرف درست و رعایت برخی نکات هنگام استفاده از کولر گازی می‌توانیم در مصرف برق هم صرفه جویی کنیم. در این مقاله از مشهد سرویس 5 توصیه مهم برای کاهش مصرف برق کولر گازی را ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید و در صورت نیاز به هر گونه تعمیرات و سرویس کولر گازی با کارشناسان مشهد سرویس تماس ( 05191011297 ) حاصل فرمایید. معمولا بعد از اینکه کولر نصب می‌شود مصرف کننده تا وقتی که دستگاه با مشکل مواجه نشده است با سرویسکار تماس نمی گیرد، در صورتی که سرویس سالیانه کولر گازی در کاهش مصرف برق تاثیر بسزایی دارد و سرویس نکردن سالیانه پس از مدتی هزینه های سنگینی به دنبال دارد.

5 توصیه مهم برای کاهش مصرف برق کولر گازی

1- توجه به برچسب انرژی کولر

قبل از هر چیز باید برچسب انرژی دستگاه را بررسی کنید و توجه داشته باشید که کولرگازی شما دارای سطح سطح انرژی A یا B باشد یا اصطلاحا اینورتر داشته باشد. همچنین EER (Energy Efficiency Ratio) یا همان نسبت راندمان انرژی را در نظر داشته باشید که راندمان سرمایشی کولر متناسب با میزان مصرف و نیاز شما باشد. چرا که ممکن است کولر گازی 36000 خریداری کنید ولی میزان راندمان سرمایشی کافی نداشته باشد و شما مجبور شوید برای خنک کردن محیط، مدت زمان بیشتری کولر را روشن کنید.

مقاله پیشنهادی: مشکلات رایج کولر گازی

2- قبل از راه اندازی مجدد، دستگاه را از فنی بررسی کنید

وقتی بعد چند ماه میخواهید مجددا از کولر استفاده کنید حتما با یک تکنسین فنی تماس بگیرید تا کولر را سرویس کند و مشکلات فنی احتمالی را بررسی و رفع کند. در صورت وجود مشکلات فنی، کولر برای خنک کردن محیط باید مدت زمانی بیشتری کار کند و طبیعتا مصرف برق هم بالا خواهد رفت.

3- محل قرار گرفتن یونیت داخلی و خارجی

اگر بتوانید یونیت بیرونی و داخلی را در سایه و جایی که آفتاب کمتر می تابد، و یا جایی که به طور مستقیم در جهت تابش نور خورشید نیست، نصب کنید، تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق داشته اید.

4- چک کردن فیلتر

فیلترها را قبل از تابستان چک کنید. فیلترهای گرد و غبار گرفته بر جریان هوای موجود در تهویه هوا تأثیر می گذارند و در نتیجه باعث می شود که دستگاه تحت فشار کار کند و در نتیجه منجر به مصرف بیشتر برق می شود.

کاهش مصرف برقی کولر گازی

5- نصب ترموستات در محیط

نصب کردن ترموستات درمحیط نیز به نحوی دیگر باعث صرفه جویی در مصرف برق میشود. همچنین توجه کنید که دستگاه های الکترونیکی مانند کامپیوتر و تلویزیون یا چراغ روشنایی در نزدیکی ترموستات قرار گرفته باشند چرا که بر عملکرد ترموستات تاثیر میگذارند. می توانید از ترموستات‌های هوشمند استفاده کنید که وقتی در منزل نیستید بصورت اتومات کولر را در وضعیت استندبای قرار دهد.

درصورت نیاز به انجام تعمیر کولر گازی در مشهد می‌توانید با شماره 05191011297 جهت ثبت درخواست تعمیرات تماس حاصل فرمایید تا در اولین فرصت یک تکنسین حرفه‌ای تعمیرات ماشین ظرفشویی مختص برند دستگاه شما برای شما اعزام شود.