علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی

مگر می‌شود ماشین لباسشویی را روشن کنید اما صدای آبگیری کردن دستگاه را نشنوید؟ بله این موضوع یکی از رایج‌ترین ایرادات موجود در ماشین لباسشویی است که باید در اولین فرصت رفع شود. در این مقاله آموزشی در خصوص علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی اطلاعاتی را با شما به اشتراک می‌گذاریم. کسب اطلاعاتی در این زمینه موجب می‌شود اقدام درستی را داشته باشید.

برای تعمیر لباسشویی در مشهد با شماره های درج شده داخل سایت تماس حاصل فرمایید ی ااز طریق فرم درخواست در همین صفحه درخواست خود را ثبت کنید.

آیا آبگیری نکردن ماشین لباسشویی، عادی است؟

پایه اصلی فعالیت ماشین لباسشویی بر اساس آب و مواد شوینده است و تمامی شست و شو، آبگیری و تخلیه آب از فرآیند‌های مؤثر در شست و شو است که در نهایت منجر به تحویل لباس‌های تمیز و معطر می‌شود. اما این سؤال مطرح است که آیا ماشین لباسشویی بدون وجود آب توانایی فعالیت را دارد؟ پاسخ منفی است در واقع از اولین مراحل شروع به کار دستگاه با آبگیری همراه است و دستگاه بدون جریان آب، شروع به فعالیت نمی‌کند. در حالتی که ماشین لباسشویی در سلامت کامل به سر می‌برد، با روشن کردن دستگاه صدای جریان آب و ورود آن به مخزن دستگاه را می‌شنوید در صورتی که این صدا شنیده نشد، دستگاه را خاموش کرده و با افراد متخصص و با تجربه در این زمینه هماهنگ کنید چرا که علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی، نیازمند تخصص و دید فنی است. در ادامه این علل را بررسی می‌کنیم.
شناسایی علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی با بررسی میزان فشار آب ورودی به دستگاه:

آیا آبگیری نکردن ماشین لباسشویی، عادی است؟

ثبت درخواست تعمیرات

ممکن است میزان آب موجود در لوله شهری که به دستگاه وارد می‌شود، کم باشد و همین موضوع باعث عدم ورود آب به دستگاه شود

شناسایی علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی با بررسی شیر ورودی آب:

از دیگر علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی می‌توان به خراب بودن شیر ورودی آب اشاره کرد.

شناسایی علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی با بررسی شلنگ دستگاه:

از دیگر مواردی که در گروه علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی قرار می‌گیرد، وضعیت شلنگ دستگاه است. ممکن است به دلیل پیچ و تاب خوردگی شلنگ، آب جریان پیدا نکند یا چیزی در درون شلنگ باشد که مسیر جریان آب را مسدود کند و یا قطعه شلنگ، به دلیل پارگی و نشتی به وجود آمده مانع از جریان مناسب آب شود.

شناسایی علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی با بررسی جا پودری:

جا پودری قطعه‌ای است که مواد شوینده مناسب و استاندارد را درون آن قرار می‌دهید، به مرور زمان به انباشت رسوباتی منتهی می‌شود که نیازمند تمیز کردن است. اگر از تمیز کردن جا پودری غافل شوید پس از مدتی در مسیر جریان آب اختلال ایجاد می‌کند و مسیر را مسدود می‌کند و همین موضوع ساده یکی از علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی محسوب می‌شود.

علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی با بررسی هیدروستات

شناسایی علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی با بررسی هیدروستات

هیدروستات قطعه مهمی است که در عملکرد و فعالیت ماشین لباسشویی نقش مهمی دارد. هیدروستات همان سوئیچ تشخیص سطح آب است. این قطعه مسئولیت اندازه‌گیری و سنجش میزان آب را بر عهده دارد و پس از تشخیص ولتاژ مورد نظر را برای بسته شدن شیر برقی اعلام خواهد کرد. در صورت خرابی این قطعه، امکان تشخیص میزان آب ورودی را به دستگاه و ارسال ولتاژ مورد نظر به شیر برقی وجود نخواهد داد.
در این مقاله به علل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی اشاره کردیم. در صورت مشاهده چنین مشکلی اولین اقدام شما باید این باشد که دستگاه را خاموش کنید و در مرحله بعد از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید.