تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با انجام 3 مرحله

یکی از ایرادات رایج ماشین ظرفشویی این است که پس از پایان فرآیند و خاموش شدن دستگاه در هنگام خارج کردن کردن ظرف‌ها، به جای دیدن ظرف‌های پاکیزه و تمیز ظرف‌های کثیف را دریافت می‌کنید. این موضوع می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد مانند زمانی که از مواد شوینده با کیفیت استفاده نکرده باشید. از طرفی دیگر یکی از فاکتور‌های مهم در شست و شوی مناسب و با کیفیت ظرف‌ها، تمیز بودن فیلتر‌های ماشین ظرفشویی می‌باشد. در هر بار شست و شو فیلتر‌ها در معرض انواع چربی و ذرات مواد غذایی قرار می‌گیرند و در صورت عدم تمیز کردن فیلتر‌ها طبیعی است که در مراحل بعدی، ظرف‌ها به درستی شسته نشوند. در این مقاله آموزشی قصد داریم اطلاعات مفیدی را در خصوص تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با انجام 3 مرحله به شما بیان کنیم. پس از پایان مقاله دیگر با این مشکل مواجه نخواهید شد.

تمیز کردن فیلتر ماشین

برای تعمیر ظرفشویی در مشهد روی لینک کلیک کنید.

تمیز کردن فیلتر ماشین

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با انجام 3 مرحله نه تنها مانع از بروز مشکلاتی نظیر کثیف بودن ظرف‌ها و مسدود شدن فیلتر‌ها می‌شود بلکه طول عمر قطعه را نیز افزایش می‌دهد و شما برای مدت زمان بیشتری می‌توانید از این قطعه استفاده کنید. پیش از هر چیز لازم است دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه نموده و با ساختار فیلتر، نحوه استفاده و نحوه نگهداری از آن آشنا شوید همچنین لازم است یک کارشناس و مشاور متخصص و با تجربه را مد نظر داشته باشید تا در صورت لزوم از همکاری وی استفاده کنید.

ثبت درخواست تعمیرات

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با انجام 3 مرحله ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین خروجی و نتیجه به دست خواهد آمد. در ادامه این 3 مرحله را با هم مرور می‌کنیم:

در اولین مرحله فیلتر ماشین ظرفشویی را باز کنید

در این مرحله که اولین گام تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با انجام 3 مرحله می‌باشد، لازم است از محل قرارگرفتن فیلتر مطلع باشید. فرقی نمی‌کند ماشین ظرفشویی شما از برند ال جی باشد یا برند دیگر. در تمامی مدل‌ها، فیلتر ماشین ظرفشویی در کف محفظه داخلی نصب شده است که باید با دقت فراوان و در حضور افراد متخصص فیلتر را از دستگاه خارج کرده و آن را تمیز کنید. توجه داشته باشید که بر روی فیلتر فلشی تعبیه شده که باید بر اساس جهت فلش آن را بچرخانید.

از مواد شوینده مناسب و مسواک استفاده کنید

از مواد شوینده مناسب و مسواک استفاده کنید

پیش از خارج کردن فیلتر باید مواد مورد نیاز برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با انجام 3 مرحله را تهیه کرده باشید. کاسه بزرگ یا تشک پلاستیکی، پارچه تمیز، مسواک یا برس نرم، مایع ظرفشویی، سرکه سفید، جوش شیرین و غیره از جمله مواد و لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن فیلتر است. این مواد به راحتی در هر منزلی مشاهده می‌شوند. در این مرحله کاسه بزرگ یا تشت پلاستیکی را از آب داغ پر کنید و چند قطره از مواد شوینده را در آن بریزید. از سرکه و جوش شیرین نیز می‌توانید به عنوان جایگزین استفاده کنید. برای اثر بخشی بهتر و بیشتر از مسواک قدیمی یا برس نرمی که در منزل دارید استفاده کنید. این اقدام ذرات غذا و لکه‌های چربی مواد غذایی را به راحتی از فیلتر ماشین ظرفشویی جدا می‌کند.

جایگاه فیلتر را تمیز کنید

پس از تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی، نباید از تمیز کردن جایگاه فیلتر دستگاه غافل شوید. در این بخش از تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با انجام ۳ مرحله لازم است با استفاده از پارچه‌ای نرم و مواد شوینده فضای مورد نظر را تمیز کنید.