دلایل اصلی صدای بلند جارو برقی

اگر جارو برقی شما هم از لوازمی است که به صورت منظم و مستمر از آن استفاده می‌کنید، لازم است به علائم و نشانه‌هایی که در آن رخ می‌دهد توجه ویژه داشته باشید. گاهی این علائم به عنوان هشدار و دلیلی برای خراب بودن قطعه‌ای نشان داده می‌شود که نباید به سادگی از کنار آن بگذرید. گاهی ممکن است با صدای غیر نرمال و بیش از حد در جارو برقی مواجه شوید که اصلاً نرمال به نظر نمی‌رسد. در این مقاله قصد داریم ۷ علت اصلی صدای بلند جارو برقی را با شما به اشتراک بگذاریم.

7

ثبت درخواست تعمیرات

چرا جارو برقی صدای عجیب می‌دهد؟

اگر تا کنون از جارو برقی استفاده کرده باشید، متوجه شده‌اید که شروع به فعالیت آن همزمان با شروع سر و صدا است. بر اساس نظر کارشناسان تا حد مشخصی صدای دستگاه می‌تواند استاندارد و نرمال باشد اما گاهی صدای غیر نرمال به گوشتان می‌رسد که باید به آن توجه داشته باشید. در صورتی که این موضوع را جدی نگیرید ممکن است به خراب شدن جارو برقی ختم شود. در ادامه به ۷ علت اصلی صدای بلند جارو برقی اشاره خواهیم کرد.

  1. زمانی که موتور در قاب جارو برقی جا به جا می‌شود
  2. زمانی که قطعه بلبرینگ خراب شده است
  3. زمانی که لوله خرطومی و تلسکوپی جارو برقی مسدود شده باشد
  4. زمانی که پروانه موتور جارو برقی دچار شکستگی شود
  5. زمانی که پاکت نا مرغوب و بی‌کیفیتی را استفاده کرده باشید
  6. زمانی که رطوبت به فیلتر جارو برقی وارد شده باشد
  7. زمانی که برس جارو برقی شکسته باشد

برای تعمیر جاروبرقی در مشهد با شماره های درج شده داخل سایت تماس حاصل فرمایید و یا از طریق فرم درخواست با ما ارتباط بر قرار کنید.

در ادامه توضیح مختصری را در خصوص هر کدام از این موارد ادائه می‌دهیم:

جابجایی موتور چگونه موجب ایجاد صدای بلند جارو برقی می‌شود؟

یکی از ۷ علت اصلی صدای بلند جارو برقی، قرار نداشتن موتور در جایگاه اصلی آن است. زمانی که جارو برقی ضربه‌ای بخورد، ضربه ناشی باعث می‌شود که پایه‌های نگهدارنده موتور بشکند و به همین دلیل موتور از جایگاه اصلی خودش خارج شود. اگر به تازگی صدای جارو برقی شما تغییر کرده می‌تواند به دلیل اصابت و برخورد ضربه به آن باشد. این موضوع علاوه بر اینکه در ایجاد صدای دستگاه تأثیر مهمی دارد باعث می‌شود قدرت مکش دستگاه نیز کاهش پیدا کند.

خرابی بلبرینگ چگونه موجب ایجاد صدای بلند جارو برقی می‌شود؟

خرابی بلبرینگ چگونه موجب ایجاد صدای بلند جارو برقی می‌شود؟

بلبرینگ یکی از قطعات اصلی جارو برقی است که خود این قطعه از عضوی به نام کلکتور تشکیل شده است. در این حالت اگر زغال‌ها کوچک یا تمام شوند، یا کلکتور دچار شکستگی شود و یا به خود پروانه بلبرینگ آسیبی وارد شود، صدای جارو برقی تغییر می‌کند. اگر جارو برقی شما از نوع قدیمی و کار کرده باشد، بلبرینگ خشک و بخش‌های فلزی آن دچار ساییدگی می‌شود. در این شرایط می‌توانید از فردی کارشناس کمک بگیرید. روغن کاری اصولی و مناسب می‌تواند در رفع مشکل بلبرینگ مؤثر باشد.

مسدود شدن خرطومی جارو برقی چگونه موجب ایجاد صدای بلند جارو برقی می‌شود؟

از دیگر مواردی که می‌توان آن را در ۷ علت اصلی صدای بلند جارو برقی، عنوان کرد، مسدود شدن خرطومی جارو برقی است. عملکرد جارو برقی به گونه‌ای است که زباله‌ها را پس از مکش از طریق خرطومی به پاکت یا مخزن دستگاه منتقل می‌شوند. گاهی به دلیل انباشت بیش از حد زباله در خرطومی، امکان انتقال زباله‌ها به مخزن وجود ندارد و سرعت مکش نیز افت پیدا می‌کند. در این حالت است که صدای بلندی ایجاد می‌شود که باعث فشار به موتور دستگاه نیز می‌شود.