علت جمع نشدن سیم جاروبرقی و چگونگی تعمیر آن

اگر جارو برقی داشته باشید دیگر نگران بزرگ بودن فضا نخواهید بود. جارو برقی یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی است که خدمات زیادی را به افراد ارائه می‌دهد. در کمترین زمان ممکن محیطی تمیز و خالی از هر گونه گرد و غبار را به شما تحویل می‌دهد. توجه داشته باشید که جارو برقی از مجموعه‌ای از قطعات تشکیل شده که همگی باید به صورت سالم و استاندارد در کنار هم قرار گیرند. وجود یک مشکل جزئی می‌تواند مانع از روشن شدن و استفاده از مزیت‌های این دستگاه ارزشمند شود. به عنوان مثال اگر سیم جمع کن جارو برقی خراب شود، می‌تواند مشکلات متعددی را به وجود بیاورد با این حال فراگیری اطلاعاتی در خصوص اینکه چگونه سیم جمع کن جارو برقی را تعمیر کنیم، کمک می‌کند که به راحتی بتوانیم مشکلات دستگاه را بر طرف کنیم. از آنجا که خرابی سیم جمع کن دستگاه در لیست متداول‌ترین مشکلات دستگاه قرار دارد، پیشنهاد می‌دهیم این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

روش تعمیر جمع کردن سیم جمع کن جارو برقی

سیم جمع کن جارو برقی چیست؟

در ادامه این مقاله آموزشی که به موضوع چگونه سیم جمع کن جارو برقی را تعمیر کنیم، اشاره دارد، لازم است بدانید این قطعه چیست و از چه قطعاتی تشکیل شده است. سیم جمع کن جارو برقی در گروه قطعات اصلی دستگاه قرار دارد که به صورت قطعه‌ای دو طرفه عمل می‌کند. سیم جمع کن جارو برقی از یک طرف به پلاتین اتصال برق و حلقه مسی متصل شده و از طرف دیگر به دوشاخه اتصال برق.

برای تعمیر جاروبرقی در مشهد با شماره های درج شده داخل سایت تماس حاصل فرمایید و یا از طریق فرم درخواست با ما ارتباط بر قرار کنید.

ثبت درخواست تعمیرات

آشنایی با ساختار سیم جمع کن

از دیگر مواردی که باید در راستای راهکار‌های چگونه سیم جمع کن جارو برقی را تعمیر کنیم، مد نظر قرار دهیم، ساختار این قطعه است. در صورت بروز هر گونه مشکلی در این قطعه باید تعمیر را به افراد متخصص و با تجربه بسپارید چرا که این افراد نسبت به ساختار و کارایی قطعات جارو برقی؛ اشراف و تسلط کامل دارند. محفظه سیم جمع کن در قسمت بدنه و پشت دستگاه نصب شده است. فیوز شیشه‌ای، قرقره، حلقه‌های مسی، ترمز و شاخک فنری از جمله قطعات تعبیه شده در سیم جمع کن هستند.

علت جمع نشدن سیم جاروبرقی

روش تعمیر جمع کردن سیم جمع کن جارو برقی

  1. حال که اطلاعات نسبی در خصوص سیم جمع کن، ساختار و قطعاتی که در عملکرد آن نقش دارند، آشنا شدید به روش تعمیر سیم جمع کن اشاره می‌کنیم.
    اولین اقدام در پاسخ به این پرسش که چگونه سیم جمع کن جارو برقی را تعمیر کنیم این است که سیم دستگاه را از برق جدا کنید.
  2. در مرحله دوم لازم است از یک پیچ گوشتی کمک بگیرید و با باز کردن دستگاه، سیم جمع کن را جدا کنید. به دلیل ظرأفت و حساسیت این قطعه لازم است که نهایت دقت را به خرج دهید.
  3. با مشاهده درون سیم جمع کن به رنگ‌های مختلف از کاور سیم برخورد می‌کنید. در این مرحله از چگونه سیم جمع کن جارو برقی را تعمیر کنیم، با کمک اهم متر ایرادات سیم‌ها را بررسی کنید. در این میان ممکن است سیمی قطع شده باشد.
  4. ممکن است سیم مشکلی نداشته باشد اما سیم جمع کن به دلیل خشکی، عمل نکند. برای رفع این مشکل و روان شدن عملکرد قطعه، می‌توانید از روغن کمک بگیرید.
  5. پس از پایان بررسی‌ها لازم است همه چیز را به حالت اول بر گردانید.
    در این مقاله به راهکار‌های مؤثر در زمینه اینکه چگونه سیم جمع کن جارو برقی را تعمیر کنیم، اشاره کردیم اما توصیه می‌شود به منظور نتیجه بخش بودن تعمیر و رفع مشکل در اسرع وقت از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.