خطاهای ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی یک دستگاه الکتریکی و مکانیکی است. این دستگاه امروزه در هر خانه ای وجود دارد و استفاده طولانی مدت از آن موجب کارایی و عملکرد پایین می شود. برند ال جی یک برند شناخته شده است که تولیدکننده انواع لباسشویی در مدل ها و سایزهای مختلف است. کیفیت بالای یک برند دلیل بر خراب نشدن آن دستگاه نیست. در ادامه این مقاله میخواهیم شما را با برخی از خطاها و ارورهای به وجود آمده برای لباسشویی ال جی آشنا کنیم.

برای تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد می توانید با سرویس کاران مجرب مرکز ما تماس بگیرید تا هر چه سریعتر مشکل شما را برطرف کنند.

ارور PF در ماشین لباسشویی LG

خطای PF در ماشین لباسشویی ال جی مربوط به ایرادات برق می‌باشد. قطع و وصل شدن جریان برق منزل ،ایراد محافظ یا سه راهی برق و ایرادات برق ماشین لباسشویی از دلایل ایجاد این ارور است. شما می توانید جهت رفع این خطا یکی از کلیدهای روی پنل ماشین لباسشویی را انتخاب کنید تا ارور از صفحه نمایش محو شود و بتوانید دستگاه را مجدد راه اندازی کنید.

ارور dE1 در ماشین لباسشویی ال جی

ارور یا کد خطای dE1 زمانی ظاهر می شود که درب دستگاه کامل بسته نشده باشد. از باز نبودن درب دستگاه مطمئن شوید، یک بار درب را باز کنید و مجدد ببندید و ماشین لباسشویی را راه اندازی کنید.

ارور CL در ماشین لباسشویی LG

این خطا مربوط به قفل کودک است. شما می توانید جهت رفع خطای CL کلید Child Lock را برای 3 تا 5 ثانیه نگه دارید تا قفل کودک غیر فعال شده و همه کلیدها به درستی کار کنند. نمایش ارور CL به معنی فعال بودن قابلیت قفل کودک دستگاه می‌باشد؛ قفل کودک یک سطح محافظتی برای جلوگیری از تغییر وضعیت تنظیمات و یا راه اندازی ماشین لباسشویی توسط کودکان می‌باشد.

ارور UE در ماشین لباسشویی ال جی

کد خطا یا ارور UE در ماشین لباسشویی ال جی مربوط به عدم تعادل لباس‌ها داخل لباسشویی می‌باشد.حجم بار داخل درام ماشین لباسشویی ،مقدار و قواره‌ی لباس‌ها ،عدم انتخاب برنامه‌ی مناسب ،ایرادات مربوط به موتور و برد و …مواردی است که باعث نمایش این خطا می شود. در صورتی که حجم لباس ها کم باشد نیز ممکن است این مشکل پیش آید. شاید لباس‌ها به یک سمت درام متمایل شده باشند، آن ها را مرتب کرده و مجدد ماشین لباسشویی را راه اندازی کنید.

ارور OE در ماشین لباسشویی LG

ارور یا کد خطای OE در ماشین لباسشویی ال جی مربوط به عدم تخلیه آب می‌باشد. مشکلات مربوط به فاضلاب منزل ،شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی ،فیلتر پمپ تخلیه و ایرادات مربوط به پمپ تخلیه و سیم کشی دستگاه و …مواردی است که ممکن است این خطا را نمایش دهد. برای درست شدن این خطا ابتدا محل تخلیه آب ماشین لباسشویی را بررسی کنید که هیچگونه گرفتگی نداشته باشد. سپس مسیر شلنگ را بررسی کنید که تاخوردگی نداشته باشد.

ارور IE در ماشین لباسشویی ال جی

زمانی نمایان می‌شود که آب وارد دستگاه نشود، ماشین لباسشویی ال جی کد خطا یا ارور IE را نمایش می دهد. ایرادات مربوط به آب منزل، ایرادات مربوط به شلنگ ورودی آب ماشین لباسشویی ال جی، ایراد در شیربرقی و برد و …موارد نمایان شدن این خطا بر روی دستگاه شما هستند. برای حل این مورد از خطاها باید شلنگ ورئدی را بررسی کنید.

ارور dL در ماشین لباسشویی LG

خطای dL در ماشین لباسشویی ال جی مربوط به قفل درب ماشین می‌باشد. بررسی کنید لباس بین درب ماشین لباسشویی گیر نکرده باشد. مطمئن شوید که درب باز نباشد، یک بار درب راباز کنید و مجدد ببندید و ماشین لباسشویی را راه اندازی کنید.

ارور CF در ماشین لباسشویی ال جی

خطا CF در ماشین لباسشویی ال جی مربوط به فن برنامه خشک کن صد درصد است. هنگامی که برنامه خشک کن صد در صد در حال اجرا باشد و شما ماشین لباسشویی را خاموش نمایید، موتور فن خشک کن برای حافظت از خود به مدت 60 ثانیه کار خواهد کرد. پس از آن لباسشویی پیغام CF را نمایش می‌دهد.

ارور AE یا EI در ماشین لباسشویی LG

خطا AE یا EI در ماشین لباسشویی ال جی زمانی نمایان م‌ شود که سنسور نشتی کف ماشین لباسشویی وجود یک نشتی آب را تشخیص دهد.نشتی از اتصالات شلنگ ها، نشتی از اتصالات داخلی ماشین لباسشویی و میکروسوئیچ ، برد مواردی هستند که سبب نمایش این خطا می شود. ممکن است محل تخلیه ماشین لباسشویی گرفتگی داشته باشد و مانع تخلیه کامل آب شود و باعث نشتی از شلنگ تخلیه شود.

ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی

خطا LE در ماشین لباسشویی ال جی مربوط به ایرادات موتور می باشد. علت نمایش ارور LE درماشین لباسشویی، ایرادات سیم کشی موتور می‌باشد.

ارور PE در ماشین لباسشویی LG

خطای PE در ماشین لباسشویی ال جی مربوط به ایراد درسنسور سطح آب می‌باشد. علت نمایش ارور یا پیغام PE در ماشین لباسشویی ایرادات هیدروستات، اتصالات و سیم کشی و … می‌باشد.

برای تعمیر لباسشویی در مشهد کافی است با مشهد سرویس تماس بگیرید تا در اولین فرصت تعمیرکار مناسب برای شما اعزام شود.

اگر با هر یک از خطاهای بالا مواجه شدید و با توصیه های گفته شده مشکل دستگاه شما حل نشد کافی است با متخصصین ما در مشهد سرویس در تماس باشید تا دستگاه شما دچار مشکلات جدی تری نشود.از اینکه با مقاله ی “خطاهای ماشین لباسشویی ال جی ” با ما همراه بودید متشکریم .