به احتمال زیاد می‌دانید که لباسشویی شما یک فیلتر دارد که باید مرتباً تمیز شود. اما ممکن است متوجه نشوید که ماشین لباسشویی دارای فیلتری است که برای گرفتن و به دام انداختن پرز‌ها و سایر زباله‌ها طراحی شده است. این فیلتر باید تمیز شود تا اطمینان حاصل شود که ماشین لباسشویی شما ایمن و در بهترین عملکرد کار می‌کند. بی‌توجهی به تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی می‌تواند لباس‌ها را کثیف و بدبو کند و به مرور زمان به خود ماشین آسیب برساند.

برای تمیز کردن فیلتر لباسشویی بهتر است ابتدا دستگاه را خاموش کرده و کابل برق را جدا کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

باز کردن درب فیلتر: ابتدا درب فیلتر را باز کنید. در بعضی از مدل‌ها، فیلتر در قسمت پایین دستگاه و در بعضی مدل‌ها در قسمت بالای دستگاه قرار دارد.
برای فهمیدن محل فیلتر روی ماشین لباسشویی خود، به دفترچه راهنمای ان مراجعه کنید. به طور معمول، فیلتر در یکی از این مکان‌ها قرار می‌گیرد:

• در مرکز همزن
• در لب بالای طبل
• پشت یک درب تله در جلوی بیرونی دستگاه
• نزدیک پمپ آب یا در انتهای شیلنگ تخلیه

درصورت بروز هرگونه مشکل با شماره های درج شده داخل سایت جهت تعمیر لباسشویی در مشهد تماس حاصل فرمایید.

آموزش کامل تمیز کردن فیلتر لباسشویی

علائمی که نشان می‌دهد زمان تمیز کردن فیلتر فرا رسیده است

• ایجاد پرز یا رسوب کثیفی، از جمله مواد شوینده اضافی، روی لباس‌ها پس از شستن.
• زهکشی نامناسب که باعث خیس شدن لباس‌ها در پایان چرخه شستشو می‌شود.
• بوی کپک زدگی که نشان می‌دهد آب ساکن در مکانیسم‌های ماشین لباسشویی وجود دارد.
• برخی از واشر‌ها تله پرز یکبار مصرف دارند. هنگامی که این نوع فیلتر‌ها مسدود می‌شوند، زمان تعویض آن فرا می‌رسد.

خروج فیلتر: فیلتر را با دقت خارج کنید. برای این کار ممکن است نیاز باشد فیلتر را به چپ یا راست بچرخانید و سپس بیرون بکشید.

تمیز کردن فیلتر: فیلتر را زیر آب جاری بشویید تا همه ذرات و کثیفی‌های موجود در آن خارج شوند. می‌توانید از یک مسواک یا مواد تمیزکننده مناسب برای تمیز کردن فیلتر استفاده کنید.

خشک کردن فیلتر: پس از شستشو، فیلتر را به خوبی خشک کنید. مطمئن شوید که همه نقاط آن خشک شده باشد.

قرار دادن فیلتر به جای خود: پس از خشک شدن، فیلتر را به جای خود در دستگاه قرار دهید و درب فیلتر را ببندید.

تمیز کردن دستگاه: قبل از روشن کردن دستگاه، مطمئن شوید که هیچ ذرات یا کثیفی‌های دیگر در دستگاه باقی نمانده است.

روشن کردن دستگاه: پس از اطمینان از تمامی مراحل تمیز کردن، دستگاه را روشن کنید و آماده استفاده شدید.

آموزش کامل تمیز کردن فیلتر لباسشویی 2

با این مراحل ساده، فیلتر لباسشویی خود را به راحتی و به صورت منظم تمیز نگه دارید تا عمر دستگاه لباسشویی شما بالا برود و عملکرد بهینه‌ای داشته باشد

تمیز کردن محفظه دستگاه: بهتر است محفظه داخلی دستگاه لباسشویی را نیز منظماً تمیز کنید. برای این کار، می‌توانید با یک حوله مرطوب و محلول شستشوی ضعیف، داخل محفظه را پاک کنید و از هر گونه کثیفی و رسوب جلوگیری کنید.

تمیز کردن درب و بدنه دستگاه: همچنین می‌توانید برای تمیز کردن درب و بدنه دستگاه از یک حوله مرطوب و محلول شستشوی ضعیف استفاده کنید. این کار باعث نگهداری ظاهر زیبا و تمیز دستگاه می‌شود.

تهویه درست: بعد از هر بار استفاده از دستگاه، بهتر است درب دستگاه را باز کنید تا تهویه مناسبی برای داخل دستگاه فراهم شود و رطوبت جمع شده در داخل خشک شود.

تمیز کردن لوله‌ها: همچنین بهتر است لوله‌های ورود و خروج آب را نیز منظماً تمیز کنید تا از بستن شدن آن‌ها جلوگیری کنید و عملکرد دستگاه را بهینه نگه دارید.

با رعایت این مراحل ساده، می‌توانید دستگاه لباسشویی خود را به خوبی نگه دارید و از عمر طولانی‌تر و عملکرد بهتر آن لذت ببرید.