عیب یابی و تعمیر لباسشویی دوو و رفع مشکلات آن

در این مقاله قصد داریم تا در مورد عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی دوو و همچنین رفع مشکلاتی که ممکن اس گریبان گیر شود صحبت کنیم. همانطور که میدانید برند دوو یکی از برند هایی است که در بازار ایران به شدت مورد استفاده خانم های خانه دار بوده و از کیفیت بالایی نیز برخوردار می باشد.

ماشین لباسشویی یک دستگاه الکتریکی و مکانیکی است که به مراقبت نیاز دارد و استفاده طولانی مدت از آن میتواند باعث خرابی و از کار افتادگی شود.لباسشویی در حین استفاده ممکن است دچار ایراداتی مانند نمایان شدن خطاهای موجود , استفاده نادرست از دستگاه و … شود. در صورت بروز خرابی با به تعویق انداختن تعمیرات به لباسشویی خسارت بیشتری وارد میشود.

برند دوو، از جمله ماشین لباسشویی‌هایی می‌باشد که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. و نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب نموده است. با این حال مانند تمام لوازم برقی دیگر، احتمال دارد دچار عیب و نقص گردد. تعمیر لباسشویی دوو در مشهد، می‌تواند در منزل نیز انجام شود. البته نیاز به تخصص، تجربه، دانش و آگاهی دارد. اکنون قصد داریم در این مقاله، به شرح و بررسی مشکلات متداول ماشین لباسشویی دوو، بپردازیم.

چرا لباسشویی روشن نمیشود و برنامه را شروع نمی کند؟

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای لباسشویی با هر برندی پیش بیاید، عدم شروع به کار آن است. برای رفع این مشکل می بایست ابتدا برق ورودی دستگاه را بررسی کنید. یک بار دستگاه را از برق کشیده و مجدد به برق بزنید. ممکن است قطعی برق ورودی دستگاه با قطع و وصل کردن دوباره آن حل شود. همچنین هنگامی که درب ماشین لباسشویی کاملا بسته نشده باشد، دستگاه شروع به کار نمی کند. از بسته بودن درب مطمئن شوید و برنامه ی انتخاب شده را دوباره بررسی کنید. اگر مشکل همچنان برطرف نشد می توانید جهت تعمیر لباسشویی دوو خود از متخصصین باتجربه ما در مشهد سرویس کمک بگیرید.

چرا لباسشویی دوو آب را وارد محفظه نمی کند؟ | تعمیر لباسشویی در مشهد

مشکل دیگر خراب بودن شیر آب لباسشویی دوو است. ممکن است شیر آب باز نشده باشد. پس از این که شیر آب را باز کردید، لوله ورودی آب را بررسی کنید. اگر پیچ خورده بود آن را باز کنید تا مشکل برطرف شود. گاهی نیز به دلیل بسته شدن فیلتر لوله ی آب، دستگاه قادر به انتقال آب به داخل محفظه نخواهد بود. کافی است فیلتر لوله ی آب ورودی را تمیز کرده و دوباره دستگاه را روشن کنید.

چرا ماشین لباسشویی دوو دیگ را نمی چرخاند؟

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی دوو به دو دلیل اتفاق می افتد. زمانی که حجم لباس ها بسیار کم و یا بسیار زیاد است ماشین لباسشویی نمی چرخد. به حجم استاندارد دستگاه نگاهی بیاندازید و مطمئن شوید 40 درصد از وزن مشخص شده را پر کرده اید. همچنین بیش از 80 درصد توانایی لباسشویی در آن لباس قرار ندهید. حتی زمانی که بچرخد لباس ها را به خوبی شست و شو نمی دهد.

چرا ماشین دور تند را اجرا نمی کند؟

این مشکل لباس ها را به خوبی خشک نمی کند. این مشکل می تواند به علت خرابی خازن راه انداز دور تند باشد. پس از تست خازن اگر خراب بود نیاز به تعویض دارد. اگر خازن سالم بود ممکن است به دلیل نرسیدن ولتاژ مناسب برای چرخش دور تند این اختلال ایجاد شده باشد. برای تشخیص این مشکل سیم های رابط موتور را جدا کرده و سیم دور تند را پیدا کنید. دﺮ صورتی که با اتصال ﺑﻪ ﺑﺮق، دور ﺗﻨﺪ ﻣﻮﺗﻮر ﻋﻤلکرد اشکال در ولتاژ از تایمر به آن نتقال پیدا نمی کند. سیم ها را با فاز متر بررسی کنید و در صورت سلامت سیم ها، صفحه کنتکت تایمر را تمیز کنید.

چرا لباسشویی دوو آب را گرم نمی کند؟

گرم نکردن آب در لباسشویی دوو به خاطر خرابی هیتر به وجود می آید. برای عیب یابی می توانید سیم‌های راﺑﻂ ﻫﯿﺘﺮ را ﺟﺪا کنید و ﺑﺎ استفاده از ﯾﮏ ﺳﯿﻢ ﻣﺨﺼﻮص، برق ۲۲۰ ولت را به طور مستقیم و برای ۱۰ ﺛﺎﻧﯿﻪ ﺑﻪ ﻫﯿﺘﺮ وصل و سپس برق را قطع کنید. اگر پایه های هیتر گرم شوند به معنای این است که اﻟﻤﻨﺖ ﺳﺎﻟﻢ است اما ﺑﺮق دریافت نمی کند. برای رفع این مشکل تایمر را بررسی کنید و تنظیمات آن را طبق دفترچه ی راهنما بازیابی کنید. اگر مشکل از تایمر نبود ﺳﯿﻢ راﺑﻂ ﺑﯿﻦ ﺗﺎﯾﻤﺮ ماشین لباسشویی ﻗﻄﻊ می باشد. سیم را عوض کنید. گاهی هیتر سالم است و جریان برق نیز در آن برقرار است اما سطح المنت مسدود شده است. می توانید سطح المنت ها را تمیز کنید و چلیک را نیز از رسوبات پاک کنید.

چرا ماشین لباسشویی دوو نشتی دارد؟

این یکی از مشکلات رایج است که برای انواع ماشین های لباسشویی رخ می دهد. با توجه به اینکه محل نشتی متفاوت است، راه حل های آن نیز مختلف خواهد بود. برای حل مشکل کافی است درپوش یا پنل ﭘﺸﺖ ﻣﺎﺷﯿﻦ لباسشویی و درپوش بالایی را از دستگاه ﺟﺪا کنید و بعد لباسشویی را به برق وصل کنید. حالا می توانید محل نشتی را تشخیص دهید. اگر رابط های پلاستیکی باعث نشتی شده اند باید به تعویض آن ها اقدام کنید. اگر مشکل از شکستن مخزن مواد شوینده، واتر پمپ و یا هریک از آن ها بود، آن قطعه باید تویض شود.

چرا لباسشویی دوو لرزش و سر و صدای بالایی دارد؟

ترانزیت ماشین لباسشویی احتمالا دچار مشکل شده است، کافی است چفت های ترانزیت را باز کنید تا مشکل حل شود. حواستان به تراز بودن دستگاه نیز باشد. ماشین لباسشویی را روی سطح صاف و کاملا هموار بگذارید. گاهی خانه ها کمی شیب دارند و قرار دادن دستگاه در نقاط شیب دار باعث خرابی و بروز اختلال خواهد شد.

چرا ماشین لباسشویی دوو به طور ناگهانی از کار می افتد؟

از کار افتادگی ناگهانی ماشین لباسشویی ممکن است به دلایل متفاوتی اتفاق بی افتد. این از کار افتادگی بعضی وقت ها بعد از شروع موتور به کار پیش می آید. گاه نیز حین شست و شو متوجه می شوید که دستگاه دست از کار کشیده است. دلایل آن می تواند خرابی میکروسوئیچ، خرابی زبانه و قفل درب، خرابی تایمر، اختلال در موتور و یا نوسان برق باشد. برای پیدا کردن مشکل و حل آن در این مرحله بهتر است از یک متخصص تعمیر لباسشویی دوو در مشهد کمک بخواهید، زیرا در صورت تعمیر و تشخیص اشتباه آسیب های جدی تر به دستگاه وارد خواهد شد.

چرا لباسشویی دائما در ﺣﺎل آﺑﮕﯿﺮی اﺳﺖ و ﻋﻤﻞ آﺑﮕﯿﺮی را ﻗﻄﻊ نمی‌کند؟

در زمانی که آب ماشین لباسشویی در حین شست و شو زیاد است و این مقدار از شیشه ی محفظه قابل دید است؛ شیر ورودی آب خراب است. اگر زمانی که دستگاه به برق متصل نیست، بازهم آب وارد دستگاه می شود، شیر دچار مشکل شده است. در غیر این صورت اگر با قطع برق کار ماشین نیز مختل شد، تایمر ماشین لباسشویی دچار مشکل شده است. گاه نیز شلنگ ورودی خراب است. برای عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی در چنین شرایطی باید از یک تعمیرکار لباسشویی ماهر کمک بگیرید.

بدنه لبسشویی دوو برق دارد

ممکن است یکی از قطعات الکتریکی دارای برق اتصال به بدنه باشد. سیم‌های راﺑﻂ همه ی قطعات مصرف‌کننده‌ لباسشویی از جمله ﭘﻤﭗ، ﺷﯿﺮ اﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ، واترپمپ، ﻫﯿﺪرو اﺳﺘﺎت و ﻫﯿﺘﺮ را ﻗﻄﻊ کنید و بعد بوسیله ی ﭼﺮاغ ﺳﺮی ﺑﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮی ﻗﻄﻌﻪ ای که دچار اختلال شده است را تشخیص داده و تعمیر و یا تعویض نمایید. این مشکل به دلیل خرابی سیم های رابط نیز پیش می آید. اﮔﺮ ﻗﻄﻌﺎت اﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ ﺳﺎﻟم باشند،مشکل از سیم ها است. سیم ها را بررسی کرده و سیم معیوب را تعویض کنید.

حل نشدن پودر در لباسشویی دوو

گاهی فیلتر شیر الکتریکی نیاز به تمیز شدن دارداگر این قطعه کثیف باشد ﻓﺸﺎر آب ورودی ﺑﻪ ﺟﺎﭘﻮدری ﮐﻢ می شود. درنتیجه تمام پودر ریخته شده در جاپودری حل نمی شود. ﻓﯿﻠﺘﺮ را از ﺷﯿﺮ ﺟﺪا کنید و تمیز کنید. در آخر آن را جاسازی کنید تا مشکل حل شود. در صورت تمیز بودن این قطعه ممکن است جاپودری کثیف شده باشد. ماشین لباسشویی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و به مرور زمان به دلیل مرطوب بودن فضای جاپودری در آن رسوب جمع شده و خشک می شود. به تدریج که مقدار این حجم زیاد شود به یک مشکل بزرگتر تبدیل می شود. جاپودری را در بیاورید و پس از شستن آن را در جایش قرار دهید. در آخر سعی کنید از پودر ماشین لباسشویی مناسب و به مقدار لازم، نه کمتر و بیشتر، استفاده کنید.

با توجه به نکات گفته شده می توانید به راحتی به عیب یابی ماشین لباسشویی دوو بپردازید. اگر برای تعمیر ماشین لباسشویی خود به تکنسین حرفه ای نیاز داشتید با مشهد سرویس تماس بگیرید.

امیدواریم از تمامی مطالب گفته شده در مقاله “عیب یابی و تعمیر لباسشویی دوو و رفع مشکلات آن” نهایت استفاده را کرده باشید و مشکل لباسشویی خود را برطرف کرده باشید.