علت پریدن فیوز بعد از روشن کردن مایکروفر

مایکروفر از مجموعه ای از قطعات تشکیل شده است که برخی از آنها عملکرد فیزیکی یا مکانیکی دارند و برخی دیگر جنبه محافظت و تأمین ایمنی دستگاه. با این حال فیوز قطعه ای است که از آن برای محافظت از دستگاه در برابر بار استفاده می شود. در بسیاری از موارد از آنجا که بین توان و ظرفیت این قطعه با حجم مسئولیتی که به عهده آن گذاشته شده است، تناسبی وجود ندارد باعث می شود فیوز بپرد و یا مشکلات دیگری را تجربه کند. در این مقاله قصد داریم در خصوص علت پریدن فیوز بعد از روشن کردن مایکروفر، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم، این مقاله آموزشی را تا پایان مطالعه کنید.

علت پریدن فیوز بعد از روشن کردن مایکروفر

علت پریدن فیوز بعد از روشن کردن مایکروفر چیست؟

فرقی نمی کند مایکروفر شما از کدام برند باشد. بهترین نوع و مدل مایکروفر خارجی تا معمولی ترین نوع آن، با مشکل پریدن فیوز بعد از روشن کردن مایکروفر را تجربه می کند. اگرچه لازم است برای رفع این مشکل از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید اما مطالعه این مقاله نیز به شما کمک می کند، بتوانید از پس اقدامات اولیه بر آیید.

فیوز مایکروفر چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش از آنکه به علت پریدن فیوز بعد از روشن کردن مایکروفر اشاره کنیم لازم است بدانید فیوز چیست و چه مسئولیتی دارد؟ در حالت کلی در انواع لوازم و وسایل خانگی از فیوز ها برای مدیریت بار و محافظت از دستگاه استفاده می شود. در درون فیوز ها، تعدادی سیم فلزی ایجاد شده است که با قرار گرفتن در معرض دمای بالا و حرارت ذوب می شوند. نقش فیوز در عملکرد مایکروفر به گونه ای است که با آغاز یک اتصال کوتاه، جریان برق از طریق فیوز افزایش می یابد. با افزایش میزان حرارت و گرما، شرایط برای ذوب شدن سیم های موجود در فیوز فراهم می شود و در نهایت موجب شکستن مدار می شود. با آسیب دیدن فیوز، سلامت مایکروفر نیز متزلزل می شود چرا که قطعه محافظ با مشکل مواجه شده است.

جهت تعمیر مایکروفر در مشهد کلیک کنید.

چرا بعد از روشن کردن مایکروفر فیوز می پرد؟

ثبت درخواست تعمیرات

چرا بعد از روشن کردن مایکروفر فیوز می پرد؟

همانطور که عنوان شد لازم است بین توان و جریان برق ورودی به دستگاه تناسب وجود داشته باشد. زمانی که افزایش بار بیش از حد و به صورت ناگهانی رخ می دهد، فیوز دچار پریدگی می شود. در واقع علت پریدن فیوز بعد از روشن کردن مایکروفر، افزایش بار ناگهانی است که این مشکل را ایجاد کرده که افزایش بار ناگهانی نیز با توجه به دلایل متعددی می تواند رخ می دهد.

از دیگر مواردی که از آن به عنوان علت پریدن فیوز بعد از روشن کردن مایکروفر یاد می شود، خرابی میکروسوئیچ است. بنابراین در هنگام بروز این مشکل باید با کمک افراد متخصص و با تجربه این قطعه را نیز بررسی کنید. همچنین اگر فن خنک کننده مایکروفر نیز خراب شده باشد، می تواند به پریدن فیوز منتهی شود به این دلیل که تولید گرمای بیش از حد حتی ممکن است موجب سوختن فیوز شود.

مقاله پیشنهادی: 6دلیل اصلی خاموش شدن مایکروفر حین کار

فاکتور های موثر در علت پریدن فیوز بعد از روشن کردن مایکروفر

مایکروفر یا سولاردام از مجموعه ای از قطعات تشکیل شده که همدیگر را پوشش می دهند در این میان برای پیدا کردن علت پریدن فیوز بعد از روشن کردن مایکروفر، باید قطعات مختلفی را بررسی کنید.

اتصال کوتاه در برد الکترونیکی یا سیم کشی برق، اتصال کوتاه در مگنترون، افزایش ناگهانی بار، تقلبی بودن قطعه فیوز، خرابی فن دستگاه، خرابی میکروسوئیچ و غیره از جمله موارد موثر در علت پریدن فیوز بعد از روشن کردن مایکروفر هستند که باید جدی گرفته شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید.