علت خاموش شدن ناگهانی جارو برقی چیست؟

از آنجا که جارو برقی سهم بزرگی در نظافت منزل و محل کار ما دارد، گاهی ممکن است از توان و ظرفیت آن غافل شویم و بیش از حد از دستگاه کار بکشیم همین موضوع ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی جارو برقی شود. البته پیدا کردن پاسخ برای این پرسش که علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی چیست؟ تنها به این موضوع ختم نمی شود و باید دلایل دیگری را نیز بررسی کرد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

درخواست تعمیر جاروبرقی در مشهد از طریق فرم درخواست در همین صفحه.

علت خاموش شدن ناگهانی جارو برقی چیست؟

مواردی که باعث خاموش شدن ناگهانی جارو برقی می شود

یکی از ایرادات رایج و متداول در جارو برقی، این است که در حال استفاده از دستگاه هستید اما به صورت ناگهانی خاموش می شود. در ابتدا ممکن است شوکه شوید و بترسید که علت خاموش شدن ناگهانی جارو برقی چیست؟ در این بخش از مقاله با دلایل متعددی که این مشکل را ایجاد می کند، آشنا می شویم. پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله آموزشی را مطالعه کنید.

ثبت درخواست تعمیرات

نقش روشن بودن بیش از حد دستگاه در خاموش شدن ناگهانی دستگاه

یکی از مهم ترین دلایلی که برای پاسخ دادن به پرسش علت خاموش شدن ناگهانی جارو برقی چیست؟ باید جست و جو کنید، نحوه استفاده از دستگاه است. ممکن است شما ساعت ها و بدون وقفه، دستگاه را روشن بگذارید. در چنین حالتی طبیعی است که با خاموش شدن ناگهانی جارو برقی مواجه شوید. متخصصان  و کارشناسان این حوزه تأکید می کنند در استفاده از جارو برقی نهایت دقت را داشته باشید. لازم است دفترچه راهنمای این دستگاه را مطالعه کنید و علاوه بر آشنایی با ظرفیت و توان دستگاه، از نحوه استفاده از آن نیز مطلع شوید. در صورت نیاز و وجود هر گونه ابهامی می توانید از کارشناسان متخصص و با تجربه فروشگاه هرمس پارت در بخش تعمیر، راهنمایی دریافت کنید.

مقاله پیشنهادی:علت جمع نشدن سیم جاروبرقی و چگونگی تعمیر آن

نقش پر بودن کیسه جارو برقی در خاموش شدن ناگهانی دستگاه

ممکن است دستگاه از نظر فیزیکی سالم باشد، برق رسانی مشکلی نداشته باشد و شما نیز برای مدت زمان استاندارد و متناسب با توان جارو برقی از آن استفاده کرده باشید اما باز هم به صورت ناگهانی خاموش می شود. حتماً در این زمینه از خود می پرسید در این شرایط علت خاموش شدن ناگهانی جارو برقی چیست؟ برای آنکه پاسخ مناسبی دریافت کنید لازم است کیسه جارو برقی را بررسی کنید. با هر بار روشن کردن دستگاه انواع زباله ها و گرد و غبار ها در کیسه جارو برقی انباشته می شوند. در صورتی که پس از خاموش کردن دستگاه و یا پیش از روشن کردن آن، کیسه را از وجود زباله ها خالی نکرده باشید، دستگاه به صورت ناگهانی خاموش می شود.

نقش پر بودن کیسه جارو برقی در خاموش شدن ناگهانی دستگاه

نقش مسدود شدن لوله جارو برقی در خاموش شدن ناگهانی دستگاه

علاوه بر کیسه یا مخزن جارو برقی که می تواند منجر به خاموشی ناگهانی دستگاه در هنگام استفاده از آن شود، پر بودن یا مسدود شدن لوله دستگاه می باشد. گاهی غافل از اینکه جارو برقی برای نظافت همه چیز کاربرد ندارد، از این دستگاه برای تمیز کردن محیطی که در آن زباله های بزرگ و فراتر از توان دستگاه است، استفاده می کنیم. این زباله ها می تواند پارچه، پلاستیک، کاغذ یا هر چیز بزرگ دیگری باشد که برای دستگاه مناسب نیست.

نکات مهم برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی جارو برقی

حال که با علت خاموش شدن ناگهانی جارو برقی چیست؟ آشنا شدید توصیه می شود، موارد زیر را رعایت کنید.

پس از هر بار روشن کردن دستگاه و پس از خاموش شدن آن، کیسه جارو برقی را چک کنید و از نظافت آن غافل نشوید.

تلاش نکنید همه چیز را با جارو برقی تمیز کنید.

در هنگام بروز مشکل برای دستگاه از افراد متخصص کمک بگیرید.

مسدود شدن لوله جارو برقی را جدی بگیرید.