چرا فندک اجاق گاز روشن نمیشود؟

یکی از ایرادات رایج و متداولی که مصرف‌کنندگان در هنگام استفاده از اجاق گاز مطرح می‌کنند، روشن نشدن فندک اجاق گاز است. زمانی که این مشکل به وجود می‌آید چاره‌ای به جزء استفاده از کبریت ندارید. در این مقاله آموزشی قصد داریم به موضوع بررسی علت روشن نشدن فندک اجاق گاز اشاره داشته باشیم. در پایان این مقاله دلایل بروز این مشکل و راهکار‌های رفع آن را فرا خواهید گرفت.

علت روشن نشدن فندک اجاق گاز

برخی از دلایل بروز مشکل روشن نشدن فدک اجاق گاز، توسط خود مصرف‌کننده نیز قابل شناسایی خواهد بود مانند زمانی که سر شعله‌ها، به دلیل وجود آب و رطوبت در آن ناحیه امکان جرقه زدن فراهم نشود. با این وجود برخی دلایل فنی‌تر هستند و بررسی علت روشن نشدن فندک اجاق گاز، نیازمند حضور متخصص و افراد با تجربه به ساختار اجاق گاز می‌باشند. در چنین شرایطی می‌توانید از مشاوران و کارشناسان متخصص و با تجربه فروشگاه هرمس پارت در بخش تعمیر، کمک بگیرید.

علت روشن نشدن فندک اجاق گاز

آشنایی با ۸ دلیل روشن نشدن فندک اجاق گاز

پس از بررسی علت روشن نشدن فندک اجاق گاز با کمک افراد متخصص و با تجربه به موارد زیر خواهید رسید:

۱) ممکن است قفل کودک فعال شده باشد.
۲) ممکن است سطح شعله‌ها، رطوبت داشته باشند.
۳) ممکن است فندک خراب شده باشد.
۴) ممکن است به دلیل اختلالات و نوسانات برق، فندک روشن نشود.
۵) ممکن است اجاق گاز نشتی داشته باشد.
۶) ممکن است اتصالات فندک با مشکل مواجه شده باشد.
۷) ممکن است فندک نیم سوز شده باشد.
۸) ممکن است سر شعله‌ها مسدود شده باشد.

ثبت درخواست تعمیرات

توجه داشته باشید که در صورت عدم آگاهی نسبت به مسائل فنی، حتماً از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید در غیر این صورت مشکلات بیشتری به وجود خواهد آمد. در ادامه توضیح مختصری را در خصوص تعدادی از این موارد بیان می‌کنیم.

بررسی علت روشن نشدن فندک اجاق گاز از طریق رفع رسوب چربی سر شعله‌ها

یکی از موارد مهمی که کارشناسان هرمس پارت در هنگام بررسی علت روشن نشدن فندک اجاق گاز با شما در میان خواهند گذاشت، رسوب چربی در سر شعله‌ها خواهد بود. با هر بار پخت و پز ذرات غذا و چربی‌های به وجود آمده در این فرآیند، در سر شعله‌ها انباشته می‌شود و در نهایت به دلیل مسدود شدن سر شعله‌ها، فندک روشن نمی‌شود. لازم است مواد شوینده مخصوص پاک کردن اجاق گاز را تهیه نموده و آن را به صورت منظم استفاده کنید. این مواد شوینده انواع چربی و رسوبات موجود در سر شعله‌ها را از بین می‌برد.

بررسی علت روشن نشدن فندک اجاق گاز از طریق رفع رسوب چربی سر شعله‌ها

بررسی علت روشن نشدن فندک اجاق گاز از طریق قفل کودک

برای بررسی علت روشن نشدن فندک اجاق گاز، لازم است وضعیت قفل کودک اجاق گاز را هم بررسی کنید. تولید‌کنندگان به دلیل محافظت از افراد و ایمنی دستگاه، قفل کودک را در آن تعبیه کرده‌اند با این هدف که با فعال شده این قفل، امکان جرقه زدن و روشن شدن فندک وجود نداشته باشد. زمانی که متوجه عدم روشن شدن فندک اجاق گاز شدید، پیش از انجام هر کاری، وضعیت قفل کودک را بررسی کنید.

بررسی علت روشن نشدن فندک اجاق گاز از طریق بررسی سلامت فندک

از دیگر مواردی که باید در حضور افراد متخصص و با تجربه انجام دهید، بررسی سلامت فندک اجاق گاز است. طبیعی است که هر قطعه‌ای عمر مفیدی داشته باشد و به مرور زمان، دچار استهلاک و فرسودگی شود. ممکن است پس از بررسی علت روشن نشدن فندک اجاق گاز، متوجه خرابی فندک شوید که بایستی تعمیر یا تعویض شود.