دلایل عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی

یکی از مشکلات رایج در ماشین های لباسشویی نچرخیدن دیگ دستگاه است که باعث میشود دستگاه عملا کار مفیدی انجام ندهد. اما جای نگرانی ندارد چرا که گاهی با تعویض یا تعمیر بعضی قطعات ماشین لباسشویی شما به حالت اول بازمی‌گردد. در این مقاله از مشهدسرویس دلایل عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی را بررسی میکنیم. در صورت بروز این مشکلات و نیاز به تعمیر دستگاه با مشهدسرویس تماس بگیرید. ضمنا در صورت لزوم و نیاز به تعمیر لوازم برقی خانگی میتوانید با کارشناسان مشهدسرویس به شماره 05191011297 جهت راهنمایی تماس حاصل فرمایید.

پاره شدن تسمه ماشین لباسشویی

معمولا وقتی دیگ ماشین لباسشویی نمی‌چرخد اولین مشکلی که احتمال میدهیم اتفاق افتاده باشد، پاره شدن تسمه دور دیگ دستگاه است. وظیفه تسمه در ماشین لباسشویی این است که به محض روشن شدن موتور دیگ را بچرخاند. خوشبختانه تعویض این قطعه هزینه چندانی ندارد و البته حضور یک تعمیرکار متخصص را می‌طلبد.

خراب شدن بلبرینگ ماشین لباسشویی

بعد از اطمینان از اینکه تسمه به درستی کار میکند و دچار پارگی نشده، بلبرینگ دستگاه را بررسی کنید. توجه داشته باشید که بلبرینگ ماشین لباسشویی نباید زیاد داغ یا فرسوده شود. در صورتی که بلبرینگ مشکل پیدا کند دیگ ماشین هم نمی چرخد. البته پیش از آنکه نسبت به تعمیر بلبرینگ اقدام کنید، دیگ ماشین را با دست حرکت دهید و مطمن شوید که آزادانه حرکت میکند.

خراب شدن استاتور ماشین لباسشویی

ارتباط روتور و استاتور در ماشین لباسشویی باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی میشود که به دیگ دستگاه کمک میکند تا مطابق برنامه شستشوی لباس ها در جهت های مختلف بچرخد. بنابراین وقتی اشکالی در عملکرد استاتور ایجاد شود این فرآیند دچار مشکل خواهد شد. خراب شدن استاتور در واقع به آسیب دیدن سیم پیچ های این قطعه مربوط میشود که برای ایجاد و تقویت میدان مغناطیسی موردنیاز برای چرخش دیگ باید سالم باشند. این سیم پیچ ها در صورت خراب شدن امکان تعمیر هم دارند ولی در صورت تشخیص تعمیرکار باید تعویض شوند.

خراب شدن سوئیچ قفل درب ماشین لباسشویی

بعد از تنظیم برنامه شستشوی ماشین لباسشویی وقتی که درب ماشین قفل میشود، رابط های قفل درب از طریق دیگر قطعات مرتبط به برد اصلی دستگاه فرمان اجرای برنامه را میدهند و پس از آن دیگ ماشین شروع به چرخش میکند. پس قفل درب علیرغم ساده بودن نقش بسیار مهمی در چرخش دیگ ماشین لباسشویی دارد. قفل درب در صورت آسیب دیدن باید تعمیر یا تعویض شود.

آسیب دیدن تایمر ماشین لباسشویی

همانطور که مشخص است وظیفه تایمر این است که فرمان شروع به کار دستگاه را برد اصلی برساند تا ماشین بعد از زدن دکمه استارت، برنامه شستشوی لباس ها را شروع کند. بنابراین وقتی تایمر به درستی کار نکند این فرمان به به برد نمی‎‌رسد و طبیعتا برنامه شستشو استارت نمی‌خورد که دیگ ماشین بچرخد. عیب یابی و تعمیر تایمر ماشین لباسشویی یک کار کاملا تخصصی است و حتما باید توسط تکنسین حرفه ای انجام شود.

خراب شدن برد اصلی دستگاه

همانطور که می‌دانید برد اصلی مهم‌ترین قطعه هر نوع دستگاه الکترونیکی است که تمام عملکرد دستگاه و تامین برق به آن بستگی دارد. اگر مشکلات ذکر شده در بالا را در لباسشویی خود مشاهده نکردید پس باید به سراغ برد اصلی دستگاه بروید. برای بررسی برد باید آن را از ماشین جدا کنید و قسمت های مختلفش را بررسی کنید. اگر برد سوخته باشد از بوی آن نیز میتوان تشخیص داد. تهیه و تعویض برد را به یک تکنسین باتجربه و حرفه ای بسپارید.

درصورت نیاز به انجام تعمیر لباسشویی در مشهد می توانید با شماره 05191011297 جهت ثبت درخواست تعمیرات تماس حاصل فرمایید تا در اولین فرصت یک تکنسین حرفه‌ای تعمیرات ماشین لباسشویی مختص برند دستگاه شما برای شما اعزام شود.